Klasszikus, letisztult és egyszerű! Ezek azok az irányvonalak, amik jellemezni fogják 2021 grafikai trendjét, amiből már idén is kaphattunk ízelítőt.
Ám jövőre ez a visszafogottság tovább gyűrűzik!
A Venngage.com összeállította azt a 7 stílust, ami a „kevesebb több” jegyében határozza meg a grafikai anyagok tervezését. Semmi csillogás, semmi giccs, csak játék az alakzatokkal és a színekkel! De nézzük, hogy pontosan mi is várható!
- NÉMÍTOTT SZÍNEK
A színpalettán ezek azok az árnyalatok, amelyek alacsonyabb telítettségűek, szemben a nagyon élénk változatukkal. Világosabbak vagy épp sötétebbek, de matt/tompa árnyalatban jelennek meg.
Természetesek és organikusak. Egyfajta nosztalgikus hatást keltenek. Nagyon jó összhangban vannak a rájuk helyezett szöveggel, kiemelik őket, és egyaránt tud érvényesülni a szöveg és a háttérszín is.
Főleg az egészség és wellness területén közkedvelt színválasztás, de bárhol máshol megállja a helyét.
- EGYSZERŰ ADATMEGJELENÍTÉSEK
A rengeteg információ mellett, ami körbevesz minket, sokkal könnyebb megérteni egy komplexebb adathalmazt, egy letisztult infografikával vagy grafikonnal. A grafikonok közül is kiemelendő a kördiagram vagy a buborék diagram, ami egyszerű és mindenki számára abszolút értelmezhető. Míg a kördiagramot több adat megjelenítésére használjuk, addig a buborék diagram két dolog összehasonítására tökéletes választás.
Az infografika vagy egy megfelelő kép segít pedig vizuálisan is közölni a legfontosabb adatokat. Az emberek sokkal könnyebben megjegyezik és tovább emlékeznek egy ily módon szemléltetett információra. Főleg akkor, ha csak egyetlen adatot emel ki.
- GEOMETRIAI ALAKZATOK
Már idén is népszerű volt, de jövőre még inkább fókuszba kerül a geometria. A 2021-es grafikai trend egy praktikus meghatározó eleme lesz. Nagyon könnyű vele dolgozni és sokkal jobban kiemeli, egyben elhatárolja egymástól a legapróbb információkat is. A geometriai alakzatok nagyon látványossá tehetnek egy grafikát, ha a színek megfelelő kontrasztjában vannak alkalmazva. De még figyelemfelkeltőbb hatást kelt, ha az alakzatok különböző textúráját különböző színekben egyszerre, egyfajta kaotikus elrendezésben helyezzük el az anyagon.
- LAPOS IKONOK ÉS ILLUSZTRÁCIÓK
Akár úgyis jellemezhetnénk, mint egyszerű rajzokat. Nincsenek bennük 3D effektek, semmi domborítás vagy élethűszerűség, csak a cicomátlan, de lényegre törő ikonok és illusztrációk. Nagy előnyük, hogy könnyen fogyaszthatóak és hatékony eszközei a vizuális kommunikációnak. Könnyen szerkeszthetőek mind színben, méretben és elhelyezésben. Az ikonok önmagukban is kommunikálnak, de együttes alkalmazásukkal összetettebb grafikák, és szuper infografikák is születhetnek belőlük. Akár egy történet elmeséléséhez vagy tananyagok vizuális eszközeként is hasznosnak bizonyulnak.
- KLASSZIKUS SERIF BETŰTÍPUSOK
Visszanyúlva a 15. századba, a Serif betűtípus azóta is, de 2021-ben még szélesebb körben hódítanak. Ez az a betűtípus, amely az egyszerű Sans-Seriffel ellentétben a betűk végén kis díszítéssel rendelkeznek. Mivel az egyik legrégebbi betűtípusról van szó, ezért ez egy örök klasszikus. Megbízhatóságot, eleganciát és hitelességet sugároz. Közkedvelt lehet a pénzügy, oktatás vagy egészségügy területén, de máshol is megállja a helyét. Pontosan azért, mert jól kombinálható pl. a letisztult Sans-Seriffel, de a betű megfelelő színárnyalatának a kiválasztása is nagyban meghatározza a jelentőségét.
- KÖZÖSSÉGI MÉDIA DIÁK
Leginkább az Instagramon és a LinkedIn-en használják ezeket az ún. csúsztatható képeket/diákat. Más közösségi média platformok egyelőre még nem nagyon teszik lehetővé ezeknek a zökkenőmentes és a funkciójuknak is megfelelő használatát. Már az elmúlt években is találkozhattunk ilyen diákkal és népszerűsége csak egyre inkább fokozódik. Olyannyira, hogy felnőtt a trendekhez! Mert rendkívül praktikus és sokféle célra használható, pl. új funkciók/termékek/akciók bemutatására, adatok közlésére, edukálásra, stb.
- EGYSZERŰ SZÖVEGES VIDEÓK
Előnyös, könnyen elkészíthető és nincs szükség hozzá egy egész videós stábra. Akár a feljebb említett social media diák is felhasználhatóak a videó készítéséhez.
2021-ben az üzleti videókat sokkal inkább a szövegek és infografikák fogják jellemezni. Az ilyen videókban megjelenhet a vállalkozás teljes arculata: a színek, betűtípusok, formák, hangok. Mellettük szól az is, hogy nem kell feltétlenül hanggal nézni a videókat. A néző hang nélkül is megértheti, hogy miről is van benne szó.
Láthatjuk, hogy a grafikai trendeket jövőre a minimalizmus és az egyszerűség fogja uralni. Ennek egy részét már az éven is megtapasztalhattuk, de 2021-ben még nagyobb hangsúlyt kap a letisztult design. Erre szükség is van, hiszen az internet kaotikájából ez fog kiemelkedni, értéket adni és nagy közönséget elérni. Vagyis, ha röviden kellene fogalmazni: egyszerűségében lesz nagyszerű!