Az online jelenlétben és márkaépítésben kiemelten fontos szerepe van a tartalomírásnak, hiszen a szöveges tartalom az egyik legfontosabb eszköz a vállalkozások kommunikációjában és marketingstratégiájában. Egy olyan komplex folyamatról beszélünk, amely többféle típusú szöveget is magába foglal, és amelyben az igazán jó szövegek megírásához több dologra is oda kell figyelnünk. Ebben a cikkben egy átfogó képet …
Miért fontos a minőségi tartalom?
Egy minőségi tartalom ma már kulcsfontosságú szerepet tölt be egy vállalkozás marketingjében és márkaépítésében. Hiszen az online világban tartalmak milliói versenyeznek egymással a felhasználók figyelméért, ezért azt csak egy értékes tartalommal tudjuk megragadni és fenntartani. Mivel az internet felhasználók egyre tudatosabbak és egyre jobban értékelik a minőséget, keresik a számukra hasznos tartalmakat, ezért vállalkozóként kiemelten …
A 2023-as év színe az erőt adó és szokatlan: Viva Magenta!
Amit a természet inspirált, és ami a vörös szín családjából származik egy kis rózsaszínes árnyalatot magába foglalva. Árnyalt bíbor tónusként is jellemezhető. Ezt választotta idén a Pantone Color Institute a 2023-as év színének! A Viva Magenta 18-1750-es színválasztásra nagy hatással volt az elmúlt évek koronavírus járványa. Mivel olyan időket élünk, ahol a megszokott az lett, …
A grafikai tervezés folyamata – Ahogy én csinálom!
Külső szemmel viszonylag egyszerűnek tűnik, de egy grafikai anyag megtervezése nagyon is összetett és időigényes procedúra. Még akkor is, ha grafikusi munka a kisujjunkban van. Hogy lehetséges az, hogy amit néhány kattintásnak gondolunk, annak elkészítése napokba vagy akár hetekbe kerül? Miért olyan körülményes egy designt megalkotni? Mi a grafikai tervezés folyamata? Minden grafikusnak megvan a …
Hogyan írhatsz lebilincselő alcímeket?
Játsszunk el a gondolattal: Egy cikk címe felkeltette az érdeklődésedet. Rákattintasz. Majd gyorsan végig futod az alcímeket, hogy megtudd, értékes-e számodra ez a tartalom? Van-e értelme tovább olvasni? Feltételem, hogy először te is szkenneled a szöveget, mielőtt több időt fordítanál rá. Hiszen az internet felhasználók 79%-a ezt teszi. Köztük én is. 😉 Az említett szituáció …
Mi az a grafikai tervezés?
Ha azt mondom, hogy grafikai tervezés, neked mi jut az eszedbe róla? Egy plakát logó vagy egy esküvői meghívó? Esetleg színek és formák játéka? De vajon mi kell ahhoz, hogy egy design lélegzetelállító legyen? A jó tervezéshez elengedhetetlen az tervezési alapelvek ismerete.Ha grafikus vagy, akkor ez egy jó kis áttekintés lesz a mindennapi munkádhoz. Ha …
A szövegírás ára: Miért olyan „drága”?
„Ezt én is meg tudom írni! Miért fizessek ezért?” „Majd inkább megkérem a feleségem/gyerekem/testvérem/stb. hogy írja meg. Én ezért biztos nem adok ki ennyit!” „Szövegírás? Teljesen felesleges pénzkidobás!” Hallottál már ilyen vagy ezekhez hasonló véleményeket? Esetleg te is így vélekedsz a szövegírásról? Ha igen, akkor kérlek, szánj pár percet erre a cikkre, hogy megértsd a …
20 tipp! Honnan gyűjthetsz téma ötleteket blogcikkeidhez, posztjaidhoz?
Ha rendszeresen írsz blogcikket vagy social média posztot, akkor valószínűleg te is megtapasztaltad a tartalomalkotás egyik legnagyobb kihívását – választ adni az örök kérdésre: „Miről írj?” Bizonyára ismerős az érzés, amikor ülsz tanácstalanul és rágod a körmöd, mert a tartalommarketinged életben kellene tartani, de fogalmad sincs, hogy miről kommunikálj. És minél jobban rágörcsölsz, annál jobban …
Geometriai alakzatok – Mi a jelentésük a grafikai tervezésben?
Nem csak a színeknek van jelentésük, amik egyfajta érzetet keltenek bennünk. A geometriai alakzatok egyik tulajdonsága, hogy egyedi formájuknak köszönhetően szintén bizonyos hatással vannak ránk. A geometriai alakzatok alapvető részét képezik a grafikai tervezésnek. Akár egyedülálló elemként, akár többedmagával – hiszen bármilyen ábra vagy objektum az alakzatok egyfajta kombinációjaként értelmezhető – de rendszerint jelen vannak …
Mire figyelj oda headline írása során?
Bár csak egyetlen mondat, általában mégis ez okozza a legnagyobb fejtörést. Ami nem csoda, hiszen ezen áll vagy bukik a cikk népszerűsége. Azaz, hogy a címsor kattintásra tudja-e ösztönözni a felhasználókat avagy sem. Korábbi cikkemben már írtam arról, hogy milyen típusú címeket érdemes írni, ha nem szeretnél nagyon mellé lőni és inkább a biztosra mennél. …