Szövegírás céltudatos vállalkozóknak!

Képzeld el, hogy pörgeted a Facebook-ot vagy éppen a Google találati listáját böngészed. Rengeteg cikk jön veled szembe. Gyorsan végigpásztázod a szemed a címeken és kb. 3 másodperc alatt el is döntöd, hogy rákattintasz-e és elolvasod vagy inkább tovább görgetsz. Ugye, neked is ismerős ez a helyzet?

Nos, egy igazán meggyőző headline-t írni nem egyszerű feladat. Sokszor egy beszédes mondatot nehezebb megfogalmazni, mint egy egész cikket megírni. Ha jellemezni akarjuk, akkor egy nyerő címsor olyan, akár egy hatásos belépő! Első látásra felkelti az emberek figyelmét és mindenki kíváncsi, hogy vajon mi rejtőzik mögötte.

Egy cikkben mindig a címsor a legkritikusabb elem. Nagyon sok múlik rajta, hiszen az emberek ezzel találkoznak először. A legfontosabb feladata, hogy felkeltse a figyelmünket és olvasásra buzdítson.

Egy gyenge headline-nal csak azt érhetjük el, hogy elriasszuk az olvasókat. Bármennyire is legyen jó a cikk tartalma, senki sem fog rákattintani. Éppen ezért, ha biztosra akarsz menni, érdemes megismerni azokat a címtípusokat, amelyek minden időben beválnak!

Ezekkel a címsorokkal nem lőhetsz mellé!

1. „How-to”… azaz a „Hogyan…” címsor

Ez az egyik legkeresettebb, legnépszerűbb cikktípus. Az emberek általában a problémáikra keresik a megoldást, azonnal használható tudásra akarnak szert tenni.

Szerencsére, szinte nincs olyan dolog, amiről ne lehetne egy ilyen típusú tartalmat írni. És kiemelném azt, hogy SZERENCSÉRE! Hiszen, ha semmi nem jut eszedbe, hogy miről írhatnál, akkor csak gondolkozz el, hogy milyen hétköznapi ügyfél problémákkal találkoztál eddig? Miért fordultak hozzád?

Ha kicsit jobban elgondolkodsz rajta, akkor biztos, hogy eszedbe fog jutni, hogy hogyan segíthetsz a célközönségednek.

Ha pedig most figyeltél, akkor észrevehetted az előző mondatom utolsó részét, ami egy „How-to” cikk címe is lehetne: „Hogyan segíthetsz a célközönségednek?”

De nézzünk még további példákat:
„Hogyan festhetem ki a lakás nehezen elérhető részeit?”
„Hogyan tudom feltölteni a hűtővizet?”
„Hogyan ragasszam fel magamnak a műszempillát?”

2. „5 W” vagyis az angol „Why…? When…? Who…? What…? Where…?” kérdéseknek megfelelő címek

Miért…? Mikor…? Ki…? Mi…? Hol…?
Ugye, neked is ismerősen csengenek az így kezdődő címek? Persze, hiszen a Google is rendszeresen felajánlja keresési lehetőségként.
Egy egyszerű headline, mégis érdekli az embereket. Mert a bennük hirtelen felmerülő kérdésre adja meg a választ.

Például:
„Miért fáj a fejem utazás közben?”
„Mikor lesz húsvét?”
„Ki a háziorvosom?”
„Mi a kulcsszó?” (erre itt találod a választ)
„Hol lakik a Mikulás?”

Hogyan írj ütős címsort?

3. A lista típus

A felhasználók nagyon szeretik a listaszerű cikkeket. Pontosan azért, mert már a címből tudják, hogy milyen felépítésre számíthatnak. Hogy jól tagolt és szórakoztató olvasni. Nem mellesleg hasznos információkat ad a számukra.

Szedd össze egy listába, hogy milyen érdekességekkel tudsz a célközönségednek releváns infókat nyújtani.

Például:
„7 jel, amiből tudhatod, hogy jó könyvelőt választottál!”
„10 dolog, amit bárcsak tudtál volna, mielőtt vállalkozó lettél!”
„Így készíts házilag szúnyogriasztót 5 egyszerű lépésben!”

4. A számok ereje

A számok mindig figyelemfelkeltően hatnak, ezért bátran helyezd el őket a címsorban. Lehet az egy statisztikai adat vagy évszám is.

Például:
„Ez a hirdetés növelte meg a forgalmam 75%-kal!”
„Ez a 2000-es évekbeli trend lesz újra a menő!”

5. A hírérték

Az hírek mindig felkeltik az emberek érdeklődését. Ha a szakmádban valamilyen újdonság jelent meg, akkor ne habozz ezt megosztani a közönségeddel. Értesüljenek róla elsőként tőled!

Például:
„Egy új masszázs technika, amivel önmagadnak enyhítheted a mindennapi feszültséget!”
„Újságunk már online formában is elérhető! Így tudod elolvasni!”

6. Tippek típusú headline

Ezek azért nagyon népszerűek, mert egyben érdekesek és hasznosak. Rendszerint megoldásokat kínálnak az olvasónak egy adott problémára.
Gondold át, hogy egy-egy kihívásra te milyen ötletekkel látnád el az ügyfeled, aztán fogalmazd meg. Adj neki egy nyerő címet, melyből megtudhatja, hogy hasznos tippekre számíthat tőled!

Például:
„8 tipp a gyors és hatékony tavaszi nagytakarításhoz!”
„Tippek, hogyan legyen mindig „frissen mosott” a hajad?”

7. Hiba típusú címek

Az emberek nem csak a szuper tippekre, hanem ugyanúgy a hibákra is kíváncsiak. Ha valamit rosszul csináltak, akkor szeretnék tudni, hogy hol rontották el, vagy éppen azért érdekli őket, hogy a baklövéseket elkerüljék.
Milyen hibákra tudod felhívni az olvasók figyelmét?

Például:
„5 hiba, amit virágültetés közben elkövethetsz!”
„Ezeket a hibákat kerüld, ha izomnövelés a célod!”

8. Probléma felvetés és megoldás

Fogalmazz meg egy problémát a címben és kínálj rá megoldást. Bár nem egyszerű ennyi mindent egy rövid mondatba foglalni, mégis hatékony címsornak bizonyul.

Például:
„Csökken a social media elérésed? Ezek a hashtagek javítanak rajta!”

9. Termékelőny a címsorban

Írj a termékedről és hangsúlyozd ki az előnyét a címben. Ez cselekvésre ösztönzi az olvasót, hogy a cikkre kattintson, hiszen a címet olvasva kíváncsivá válik, miért olyan jó ez a termék.

Például:
„Ez az egy csomag édesítő akár 100 liter kávéhoz is elég!”

10. Meglepő és mulatságos!
Használj benne csavart! Légy kiszámíthatatlan!

Címnek nyugodtan használhatsz akár jól ismert szólásokat, közmondásokat is. Ezzel egyszerre lesz könnyű és nehéz dolgod is. Könnyű lesz, hiszen ezeket mindenki ismeri, és nehéz, mivel kiszámíthatósága miatt túlzottan nem kelti fel az érdeklődést.
Kivéve, ha kiszámíthatatlanná teszed! Vigyél a mondatba egy kis csavart, lepd meg vele az olvasóidat, keltsd fel a kíváncsiságukat! Legyen meglepő, érdekfeszítő, pontosan, amilyen egy ütős címsornak lennie kell.

Például:
„A jóból is megárt a sok!” >helyett< „A jóból is megárt a bor!”
„Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa!” >helyett< „Mindenki a maga szerencséjének a pogácsa!”
„Veri, mint szódás a lovát!” >helyett< „Veszi, mint szódás a lovát!”

Most már te is ismered, hogy milyen headlinokban érdemes gondolkodnod, ha biztosra akarsz menni. Természetesen, ez nem jelenti azt, hogy másféle címeket nem írhatsz vagy más nem lenne hatásos. Csupán ezek azok, amik minden időben megállják a helyüket!

Remélem, hogy cikkemmel segítettem és ezentúl neked sem lesz gond egy ütős és hatásos címsor megírása!

Ha tetszett ez a cikk, akkor oszd meg az ismerőseiddel, hogy másoknak is segítsen!

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás