Szövegírás céltudatos vállalkozóknak!

A keresőszavak olyannyira épültek be a mindennapjainkba, hogy szinte már fel sem tűnik a használatuk. Sőt, sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy amikor valamire rákeresnek az interneten, azt valójában a kulcsszavakkal teszik.

Mi is az a kulcsszó?

A kulcsszó hétköznapi nyelven megfogalmazva az a szó, amit beírsz az internet keresőjébe. A kulcsszó kifejezés az angol „keyword” szónak a fordítása és mindig az adott témát leíró, kifejező szót vagy szavakat jelenti. (pl. ennek a cikknek a kulcsszava maga a kulcsszó lesz) Szinonímája a keresőszó vagy a keresési kifejezés, mivel lehet:

egy szavas – ez a kulcsszó. Például, ha zsályáról szeretnél több információhoz jutni, akkor egyszerűen beírod a keresőbe, hogy zsálya. A Google már ekkor feldob neked pár plusz lehetőséget. Rendszerint azokat, amire a leggyakrabban keresnek az emberek.

több szavas – ezek lesznek a kulcsszavak. A fenti példánál maradva több szavas lesz a keresés, ha a szárítási eljárásra vagy kíváncsi, és beírod, hogy zsálya szárítása.

egy mondat vagy kérdés – ez pedig a kulcskifejezés lesz. Nem csak szavakkal kereshetsz, hanem egyenesen beírhatod a Google-be azt a kérdést, amire választ akarsz kapni. Például:

Egyébként a leggyakrabban használt keresési kifejezés a „how to” vagyis a „hogyan” kezdetű kérdések. De erről bővebben egy másik cikkben írok majd.

Igazából bárhogy is nevezzük őket, a funkciójuk ugyanaz: segítenek a célközönségedet eljutattni a weboldaladra.

De hogyan?

A kulcszavaknak rendkívül fontos szerepük van a keresőoptimalizálásban, azaz a SEO-ban (Search Engine Optimization). A keresőszavak segítenek megérteni a keresőmotoroknak, hogy miről szól az oldalad tartalma. Ezáltal tudják, hogy a keresett kifejezésekre mely oldalakat dobja ki találatként és így segítenek a megfelelő embreket elküldeni az oldaladra.

Vagyis, ha például te egyedi bútorgyártással foglalkozol és szeretnél minél szélesebb körben eljutni az emberekhez, akkor a honlapod szövegében vagy bloggcikkedben szerepelnie kell pl. az „egyedi bútor” kulcsszónak. Ha valaki erre rákeres, akkor jó eséllyel benne leszel a találatok között.

Azonban ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás eredményesen működjön, az első és egyik legjelentősebb lépés, amit meg kell tenned, mielőtt írni kezdesz, hogy

gondosan válaszd ki a kulcsszavakat!

Ezt mindig az adott témának megfelelően tedd. Ebben nagy segítségedre lesznek a kulcsszókutatás eszközei. Gyűjtsd ki azokat a keresőszavakat, amelyekre a legtöbben keresnek, a legjobb elérési eredménnyel rendelkeznek és ezeket használd fel a szövegeidben.

Amikor a szövegek megírására kerül a sor, arra figyelj, hogy a kulcsszavakat

ne halmozd!

Ha minden második mondatba beleerőltetsz egy keresőszót, akkor nem csak, hogy borzalmas lesz olvasni a cikked, de a túlzott kulcszó használatot a Google sem nézi jó szemmel. Megbüntethet érte.
De akkor mégis…

… hogyan használd a kulcsszavakat?

Rossz az a taktika, ha az első bekezdésbe akarod belesűríteni a kulcsszavakat, mondván, hogy majd a Google így biztos téged fog kidobni találatként az elsők között. A keresőszavakat a szöveg teljes egészében, szellősen kell elosztani és úgy belefogalmazni a szövegbe, hogy az természetesnek hasson. Ne érezze azt az olvasó, hogy nagyon erőltetett és értelmetlen.

Vannak olyan részei egy blogcikknek, ahol ha szerepelnek a kulcsszavak, akkor segítenek jobb eredményeket elérni a Google-ben. A szöveg hosszától függően használd azokat:
– a főcímben
– az első bekezdésben
– az alcímekben
– a meta leírásban.

Ha ezeken a helyeken szerepelteted a keresőszavaidat, akkor sokkal hatékonyabban érheted el a célközönséged. Persze, ez nem jelenti azt, hogy a szöveg többi részében nem kell, vagy ne lehetne őket használni.

Mennyi az ideális kulcsszó mennyiség?

Általánosságban elmondható, hogy a keresőszavaknak a teljes szöveg 1-2%-át kell kitenniük. Ez viszont csak akkor lehet érvényes, ha nincs túlzásba véve a használatuk.

Egyébként semmi sem írja elő, hogy konkrétan hány kulcsszót használj egy szövegben. A szavak mennyisége több tényeztőtől is függ. Meghatározza:

  1. a szöveg hosszúsága – minél hosszabb egy szöveg, annál többször fogalmazhatod bele a kulcsszavakat, kulcskifejezéseket. Ez lehet 1 darab (például egy álláshirdetésnél), de lehet akár sokkal több is, 10-20 darab is (pl. egy hosszabb blogcikknél).
  2. a szöveg tartalma – Mit fejtesz ki benne? Milyen pontokat érintesz a témával kapcsolatban? Azok mennyire tudják felölelni a keresési kifejezéseket? Mennyire tudod természetesen belefogalmazni a szövegbe?
  3. a kulcsszó szinonímája – vannak olyan szavak, amelyeknek egyszerűen nincs más megfelelője, így nem is lehet azokat más kifejezéssel használni a szövegben, pl.tapéta.
    Ellenben azokkal, amiket többféleképpen is ki lehet fejezni, lásd ebben a cikkben: kulcsszó=keresőszó.

A kulcsszavak a mai napig fontos részét képezik a célközönség elérésének és közvetetten a vevőszerzésnek is. Használatuk akkor lesz sikeres, ha a természetességre és az értéknövelésre összpontosítanak, miközben olyan témákban hozol létre tartalmakat, amelyek érdeklik az olvasókat.

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás