Egy minőségi tartalom ma már kulcsfontosságú szerepet tölt be egy vállalkozás marketingjében és márkaépítésében. Hiszen az online világban tartalmak milliói versenyeznek egymással a felhasználók figyelméért, ezért azt csak egy értékes tartalommal tudjuk megragadni és fenntartani.
Mivel az internet felhasználók egyre tudatosabbak és egyre jobban értékelik a minőséget, keresik a számukra hasznos tartalmakat, ezért vállalkozóként kiemelten fontos ezzel is foglalkozni. Csak úgy férhetünk az olvasók bizalmába, ha valami olyat nyújtunk nekik, ami értékes és hiteles. De ne feledkezzünk meg a keresőmotorokról sem, mert a jó helyezést a Google találati listáján szintén a minőségi tartalmakkal érhetjük el. Sajnos, ez esetben ma már nem működik egy kulcsszavakkal teletűzdelt szöveg, mint régen.
Tarts velem, mert ebben a cikkben összefoglalom azokat a szempontokat és előnyöket, amikért érdemes időt, energiát és akár pénzt is fektetni a lebilincselő tartalmak elkészítésébe. De először is…
Mi a minőségi tartalom?
A minőségi tartalom elsősorban olyan, ami figyelemfelkeltő, vonzó, releváns, hasznos információ a közönség számára, nem utolsó sorban pedig SEO barát.
Ha a tartalomra gondolunk, akkor szinte mindenkinek egyből egy jól megírt cikk jut az eszébe. Ám a tartalom nemcsak cikk lehet. Számos formát ölthet, mint például:
- blogcikkek
- közösségi média posztok
- képek, videók
- letölthető anyagok
- e-bookok
- podcastok, stb.
Cikkem elsősorban a szöveges tartalmakra koncentrálódik, de biztos vagyok benne, hogy más formátumok esetén is hasznos olvasnivaló lesz a számodra.
Mennyiség helyett minőség
És rendszeresség. Sok helyen olvashatjuk például, hogy naponta egy poszt menjen ki a közösségi médiába és hetente akár 2-3 cikk a blogra. Nos, talán amikor a kulcsszavakkal telezsúfolt tartalmak versengtek egymással, akkor ennek még volt relevanciája. Most viszont már ott tartunk, hogy a minőség fontosabb lett a mennyiségnél, amihez hozzácsatlakozik a rendszeresség is.
Azaz ne azért gyártsunk tartalmat halomszámra, hogy valami legyen, valamit kiposztoljunk, mert ez silány, semmitmondó tartalmakat eredményezhet. Ehelyett törekedjünk a magas minőségű, meghatározott rendszerességű és számunkra is fenntartható módú tartalomkészítésre. Ha például ez heti 2-3 posztot jelent a közösségi médiában és havi 1-2 cikket a blogban, az is teljesen rendben van. (Természetesen a heti/havi tartalmak mennyiségének a kialakításánál figyelembe kell venni az iparágunk és a piac sajátosságait.) Hiszen a cél az, hogy kialakítsunk egy olyan folyamatos tartalomkészítést, amit hosszú távon is képesek vagyunk produkálni és aminek a mennyisége nem megy a minőség rovására.
A minőségi tartalom előnyei
A magas színvonalú tartalmak a vállalkozásodat, a márkádat és szakértői státuszod növekedését hivatottak segíteni. Érted dolgoznak az online térben azáltal, hogy olyan értéket és információt közvetítesz bennük, amire az olvasóidnak szüksége van. Egy egyedülálló és vonzó tartalom erősebben képes befolyásolni a közönség döntéshozatalát, mint bármi más. És még miért előnyös?
- Az iparágad szakértővéjé tesz
A minőségi tartalmak segítenek, hogy hozzáértőként az iparágad szaktekintélyévé válj. Hiszen a hiteles információk, a tippek, tanácsok, tapasztalatok megosztása által az emberek egyre jobban elkezdenek felfigyelni rád és megbízni benned. Egy megbízható forrásnak tekintenek, mert olyan értéket nyújtasz a számukra, ami kiemel a konkurenciáid közül.
- Segít, hogy a vállalkozásod elterjedjen a közösségi médiában
Az értékes tartalmakra az emberek felfigyelnek. Hozzászólnak, megosztják, kedvelik, elmentik azokat. Ezáltal egyre több emberhez jut el, az algoritmus is besorolja a legnézettebb tartalmak közé, ajánlani fogja a hasonló érdeklődésű emberek számára. Így a vállalkozásod egyre népszerűbbé válhat a közösségi felületeken.
- Felkelti az emberek érdeklődését
Egy minőségi tartalomra jellemző, hogy releváns, hasznos információt nyújt az olvasók számára. Ezért, ha a célközönséged a tartalmaidban választ kap a kérdésére vagy megoldást a problémáira, akkor az emberek elkezdenek észrevenni. Olyannyira felkelted az érdeklődésüket, ami további interakcióhoz vezethet.
- Elkötelezett olvasókat, követőket szerezhetsz
Minél több hasznos tartalommal látod el az olvasókat, ők annál nagyobb érdeklődést fognak mutatni irántad. Ezért elkezdenek bekövetni a közösségi csatornákon, rendszeresen olvasni fogják a blogodat, a posztjaidat, megosztják a tartalmaidat, hozzászólnak, stb. Vagyis elkötelezett, lojális közönségeddé válnak.
- Növeli a márkád hírnevét
A jó tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módja a márkaépítésnek. Ha olyan témákról, problémákról írsz, ami a célközönségedet érdekli, amire rákeresnek az interneten és a te tartalmaid adják meg a választ a kérdéseikre, akkor társítani fogják a márkádat a hasznos információkhoz. Ajánlani fognak másoknak is, ami még nagyobb népszerűséggel jár.
- Javítja a konverziót
A jó tartalmak segítenek abban, hogy az olvasók valamilyen kapcsolatba lépjenek veled. Legyen szó akár egy ingyenes anyag letöltéséről, árajánlatkérésről vagy hírlevél feliratkozásról. Fontos, hogy a tartalmaidban mindig legyen egy CTA, amivel irányíthatod őket, hogy mit csináljanak.
- Segít új ügyfeleket szerezni
Az elkötelezett követőkből jó eséllyel új ügyfelek kerülhetnek ki. Hisz a minőségi tartalmak hatására elkezdenek megbízni benned, a cselekvésre ösztönzés pedig bátorítja őket arra, hogy kapcsolatba lépjenek veled. Minél jobban lenyűgözik őket az általad kommunikált tartalmak, annál valószínűbb, hogy a vásárlás mellett döntenek.
- Jobb keresőoptimalizálást biztosít
Ahogy említettem, a jó tartalmakat felkapják az emberek, ezáltal pedig a keresőmotorok is. Ezt teszi lehetővé, hogy a keresők találati listájában előrébb kerülhess és egyre nagyobb mértékben válj láthatóvá az internet egyéb területein is. Hiszen a keresőmotorok is folyamatosan fejlődnek és igyekeznek minél relevánsabb és hasznosabb tartalmakat szolgáltatni a felhasználóknak. Ehhez azonban szükség van a megfelelő SEO optimalizációra is, ami meghatározza a keresési szándéknak való megfelelést.
A tartalomkészítésben a „minőség” fogalma különösen kulcsfontosságú tényező. Mert ezzel nemcsak értéket adunk, de tükrözi a munkánk iránti igényességet, szakértelmet és precizitást. És bár egy igazán jó tartalom elkészítése időigényes feladat, de az általa nyújtott előnyök és eredmények miatt megéri a ráfordított időt és energiát. Viszont nagyon fontos, hogy bárhol is jelenjünk meg, a tartalmaink minden felületen legyenek egységesek, azaz ugyanazt a stílust, hangot és kinézetet hordozzák.