A tartalommarketing, mint kifejezés 2014-ben jelent meg igazán a köztudatban. Nagyon sokan, sőt egyre többen alkalmazzák, ráadásul úgy, hogy nem is tudnak róla. Hiszen a tartalommarketing szinte észrevétlenül és az online platformok hatásainak köszönhetően néha már-már magától értetődően épül bele a mindennapi online tevékenységünkbe. Az viszont már más kérdés, hogy hogyan éri el hatékonyan a célját.
Mi is az a tartalommarketing?
A content marketing nem más, mint szöveges, képi vagy videós tartalom elkészítése, közzététele és a lehető legtöbb online felületen történő megosztása egy bizonyos célból. Ez a cél lehet:
– szórakoztatás
– márkaépítés
– edukáció
– vevőszerzés
– eladás, stb.
Tehát egy olyan folyamatról, egy állandó tevékenységről beszélünk, amelynek végső célja, hogy minél nagyobb forgalmat generáljon a honlapon, növelje a hírlevelek feliratkozóinak vagy a közösségi médiában a követők számát. A lényeg, hogy segítse a vállalkozás növekedését és minél szélesebb körben való megismertetését.
Milyen csatornákon jelenjen meg?
A legjobb, ha minél több online platformon jelenítesz meg tartalmakat, de igazán hatékony csak ott lehetsz, ahol a célközönséged is jelen van. Vagyis hiába vagy aktív pl. egy külsős weboldaladon (pl. blog.hu-n), ha a potenciális ügyfeleid csak a közösségi médiában érhetőek el.
De tartalommarketinget folytathatsz:
- saját weboldaladon (mint blogcikkek, videók, grafikák közzététele)
- közösségi médiában: Facebook, Instagram, LinkedIn (mint posztok, videók, grafikák és blogcikkeink megosztása)
- külsős weboldalakon (pl. más, független blog honlapokon)
Miért fontos a tartalommarketing?
A content marketing esetében fontos leszögezni, hogy egy olyan befektetésről van szó, ami nem azonnal, viszont hosszú távon sokkal hatékonyabb megtérülést hoz, mint egy jól célzott reklám vagy hirdetés. Ugyanis releváns tartalmakkal fokozatosan felépítheted a célközönséged és lojálissá teheted a terméked/szolgáltatásod, céged iránt. Pontosan azért, mert a tartalmakból olyan információt nyernek az olvasók, amelyre szükségük van. A problémáikra megoldást találhatnak, a kérdéseikre választ kaphatnak vagy pont egy szórakoztató cikkel kapcsolódnak ki. Ezt a hagyományos reklám nem tudja nyújtani a számukra.
Következetes és folyamatos tartalommarketinggel kiépítheted a bizalmat a potenciális fogyasztókban és vásárlásra ösztönözheted őket anélkül, hogy ún. nyomulós reklámokkal bombáznád őket. Ráadásul sokkal hatékonyabb ilyen formában elérni a célpiacodat, mivel a tartalomfogyasztás ma már napi rutinná vált mindenki számára. Ezt nagyon magyarázni nem is kell, hiszen saját tapasztalatból is tudjuk, hogyha valamilyen információra szükségünk van, első dolgunk, hogy rákeresünk az interneten.
Nem utolsó sorban a tartalommarketinggel nagyon könnyen elérhető, hogy bárki megtalálja a cégedet, akár határokon túl is! Ehhez a folyamatos megosztásokon túl…
… szükség van a megfelelő kulcsszavakra!
Ami SEO szempontból egy nagyon lényeges elem! Ahogy a folyamatosan frissülő, és megfelelő mennyiségű tartalmak is, mert ez a két elem működteti a keresőoptimalizálás sikerességét. Minél többféle kulcsszó kerül elhelyezésre az online tartalmakban, annál nagyobb eséllyel kerülsz jó helyezésre a Google találati listáján, illetve annál könnyebben találnak Rád az olvasók. Ez növeli a forgalmat az oldaladon, ami előbb-utóbb a terméked/szolgáltatásod eladásához vezet. Természetesen nem kell minden kulcsszót egy szövegbe sűríteni. Hiszen nem ez a cél és a Google sem értékelné. Folyamatosan kell csöpögtetni a tartalmakba, ami lépésről-lépésre visz egyre közelebb a célhoz!
De ahhoz, hogy a content marketing valóban célravezető és eredményes legyen, először is nagyon fontos lépés:
A tartalommarketing stratégia kialakítása
A csak úgy össze-vissza, meg majd, amikor lesz időm, akkor posztolok valamit, nem igazán fog eredményre vezetni. Körülbelül olyan, mint ölbe tett kézzel ülni és várni a csodára. Ez nagyjából egyenlő a nullával. A kitűzött cél csakis megfelelő tartalom stratégiával érhető el, amelyben meg kell határozni, hogy:
- az elkészített tartalmakkal milyen céljaid vannak? Ahogy feljebb már említettem, szórakoztatni, edukálni, értékesíteni, stb. szeretnél? Mert annak megfelelően kell elkészíteni a szöveges, képi vagy épp videós anyagot.
- milyen platformokon akarsz kommunikálni a célközönségeddel a tartalommarketing során? Hol lehet leghatékonyabban elérni a potenciális vevőket?
- a megosztott tartalmakat mérned, nyomon kell követned, hogy milyen reakciót váltottak ki az emberekből, hogy elérték-e azokat a célokat, amelyeket szerették volna?
- a tartalmakat milyen időközönként készíted el és osztod meg a különböző felületeken?
- ki lesz az, aki mindezt megcsinálja? Saját magad teszed bele az időd és az energiád, vagy kiszervezed valakinek?
Tehát a tartalommarketing csakis a jól megtervezett stratégiával és következetes alkalmazásával, valamint az érdekes és változatos tartalmak előállításával egyetemben fog igazán működni! Ma tényleg ez az egyik legerősebb marketing fegyver, amit egy vállalkozás bevethet, hogy „eltalálja” és megszerezze a kiszemelt célpiacát.
Ha pedig nincs időd vagy nem tudod, hogyan csináld, akkor keress meg bátran és segítek Neked felfegyverkezni a tartalommarketing erejével!