Bár csak egyetlen mondat, általában mégis ez okozza a legnagyobb fejtörést. Ami nem csoda, hiszen ezen áll vagy bukik a cikk népszerűsége. Azaz, hogy a címsor kattintásra tudja-e ösztönözni a felhasználókat avagy sem.
Korábbi cikkemben már írtam arról, hogy milyen típusú címeket érdemes írni, ha nem szeretnél nagyon mellé lőni és inkább a biztosra mennél. Most pedig azt vesszük górcső alá, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni, hogy a hatás garantált legyen!
Maga a címsorírás nem merül a típus kiválasztásában. Ahhoz, hogy eredményeket tudjunk vele elérni van pár olyan dolog, amit szem előtt kell tartani. Az egyik a másik nélkül ugyanis nem nagyon vezet sehova. Az egyik ilyen tényező, hogy a címnek….
… 100%-ban tükröznie kell a cikk tartalmát,
különben csalódást fogsz okozni az olvasónak. Hiszen pont a cím keltette fel az érdeklődését, pont emiatt kattintott rá, hogy elolvassa. Viszont, ha a headline és a szöveg nincs összhangban, akkor az olvasó nem azt fogja kapni, amire számított, és ez neked egy fekete pontot fog jelenteni a részéről.
Használj erős, érzelemkeltő szavakat!
Főleg a címsor elején, mert ezekkel még nagyobb hatást tudsz elérni. Például: lélegzetelállító, megdöbbentő, felháborító és még sorolhatnám. Minden egyszerűbb szóra találhatsz egy erősebb, hatásosabb kifejezést, amivel lenyűgözheted az olvasó figyelmét. De..
…kerüld a Clickbait megoldásokat!
Ami magyarul kattintásvadász címet jelent. Biztos vagyok benne, hogy már találkoztál ilyennel. Főleg a közösségi médiában. Ezeknek általában nincs túl sok releváns mondanivalójuk, csakis a kattintás növelése a cél.
Bár sokszor nehéz neki ellenállni, de a tapasztaltabbak már tudják, hogy fölösleges rájuk kattintani és csak átsíklanak fölötte. Ezért javaslom, hogy messze kerüld ezt a fajta címtípust.
Például:
„Leesik az állad, ha megtudod, hogy mi volt a kisgyerek ágya alatt!”
„Megrázó dolog történt a nővel, miután bement a kamrába!”
Legyen rövid és lényegre törő!
Ugyanis a túl hosszú címsorok sem a figyelem megragadása, sem a keresőmotorok szempontjából nem igazán szerencsések. A legjobban teljesítő címsorok 50-60 karakter között mozognak. A rövidebb headline-okat az olvasó is könnyebben felfogja, akár meg is jegyzi a rengeteg információhalmazban. El tudja olvasni és el tudja dönteni pár másodperc alatt, hogy rákattint-e vagy sem.
Tartalmazza a fő kulcsszót…
…vagy kulcskifejezést, amire az emberek rákeresnek, ha az adott téma után érdeklődnek. Ha a főcímben ez megtalálható, akkor a keresőmotorok tudni fogják, hogy miről szól a cikk. A keresések alapján kidobja találatként és így sokkal nagyobb konverziót érhetsz el.
Fontos a címsor megjelenése is!
Jobb eredményeket könyvelhetsz el, ha odafigyelsz, hogy határozottabb megjelenést adj a headline-odnak. Legyen kiemeltebb, erősebb betűvel írva, mint a cikk többi része. Vagyis, amikor meg akarod jelentetni a honlapodon, a headline-hoz használd a <H1> blokkot. Akár használhatsz eltérő betűtípust vagy színt is. Mindenképp jól fogsz vele járni.
+ egy tipp!
Mivel egy ütős headline megalkotása eléggé megdolgoztatja az agyat, ezért tanácsolom, hogy írj fel mindenféle cím ötletet, ami eszedbe jut. Majd szűkítsd a kört. Válogasd ki azokat, amikre egyáltalán nincs szükség és hagyd meg azt a top 5-öt, amiből a végén kikerül a győztes cím. Hogy melyik legyen a befutó? Ahhoz kérhetsz segítséget.
Szavaztasd meg például az ismerősökkel, hogy őket melyik alternatíva ösztönözné leginkább a kattintásra. De még hatékonyabb, ha A/B tesztet végzel. Ezzel összehasonlíthatsz 2 címet, amiből kiderül, hogy melyik teljesít jobban.
Fontos, hogy légy következetes és tartsd be a cikkben szereplő szempontokat, így a címsorírás gyerekjáték lesz!
Ha pedig van még más tipped, amire érdemes figyelni, akkor írd meg kommentben!