Szövegírás céltudatos vállalkozóknak!

Egy cég sikerességét nem csak a jól megválasztott profil, a hangzatos név, a fülbemászó szlogen vagy a jó reklám segíti, de ebben a megfelelő szín kiválasztása is egy kulcsfontosságú tényezőként szerepel. Ugyanis a biológiai hatása mellett, pszichológiailag is befolyásolja tudatunkat.    

   
A színek rendkívüli módon hatást gyakorolnak ránk, anélkül, hogy ennek tudatában lennénk. Minden egyes színnek meg van a maga jelentése és mindegyik egyfajta érzelmi reakciót vált ki belőlünk. Ezért nagyon fontos, hogy egy cég logojához, arculatához mit választunk. Kifejezhetjük vele, hogy kik vagyunk mi, milyen hatást akarunk kiváltani a fogyasztókból és tudat alatt hogyan viszonyuljanak hozzánk.


De egy egyszerű szín kiválasztása még nem elég! Hiszen színenként megannyi árnyalat létezik, amelyeket megfelelően kombinálva érhetjük el a kívánt impulzust. Ezért fontos, hogy helyesen legyenek alkalmazva a színkeverés alapjai, amikkel harmóniában, kontrasztban vagy teljes konfliktusban vannak egymással a színek. Ez utóbbi ugyanis kerülendő!               
És hogy melyik színt mit jelent, milyen érzelemmel társul?

Színek üzenete!

Most egy percre képzeld el az egyik nagy márka logoját! Legyen az akár a Coca Cola vagy McDonald’s. Mi jut róla eszedbe? Mit fejezhetnek ki a színeikkel? Csak olvass tovább és megtudod!
Ahhoz, hogy egy cég arculatával valóban nyert ügyünk legyen, nem árt tudni, hogy mit üzennek nekünk a színek!


SÁRGA – A hiedelmekkel ellentétben nem az irigység színe! A sárga sokkal inkább az optimizmust, a melegséget, a világosságot jelképezi. Olyan nagy márkák használják, mint pl. a korábban említett McDonald’s, National Geography vagy Schweppes.


NARANCSSÁRGA – Egy bizalmat ébresztő, vidám szín, amiben energia van. Felkelti a figyelmünket, ugyanakkor barátságosságot sugároz. Többek között ilyen színe van a Fantának, Nickelodeon-nak, Shutterfly-nak.


PIROS – Ha erre a színre gondolunk, rögtön a vészjelzések, a feltűnés, a szerelem jut eszünkbe. A pirosnak határozott ereje van, kiváló figyelemfelkeltő és megjegyezhető. Fiatalos és bátor, éppen ezért nagyszerűen alkalmazza a Coca Cola, CNN, KFC vagy a Lego is.


LILA – Egy élénk szín, ami kifejezi a kreativitást. Ötletességet és bölcsességet közvetít. Ezt jól tudja a Hallmark, a Yahoo! vagy a Barbie, akik ezzel a színnel fejezik ki találékonyságukat.


KÉK – Ugye Te is rögtön a Facebookra gondoltál? De ott van még az Oreo, a HP vagy a Ford. Erős és megbízható márkák színe, ami nem mellesleg tudással is párosul.


ZÖLD – Természet, nyugalom, békesség! Pontosan ezért is használják a kórházakban, hiszen magában hordozza az egészséget és egyben a növekedést is. Ezért is esett a zöldre a választása az Animal Planet-nek, Tropicana-nak vagy a Monsternek.


FEHÉR – A tisztaságot, a letisztultságot jelképezi. Ez az a szín, amivel nem lehet mellé lőni, hiszen minden mással jól érvényesül, ezért szinte mindenhol alkalmazzák.


SZÜRKE – Ha az egyensúly kifejezésére törekszünk, akkor a szürke remek választás. Hiszen nem csak konzervatív, de ezzel együtt modern is. Formális és nyugalmat is áraszt. Ezt használja a Honda és az Apple is.


FEKETE – A fehér mellett ez a másik alapszín, ami szintén sok mindennel használható. Egy egyszerű, de elegáns szín, amiben titokzatosság rejlik. A feketével jól elkülöníthetőek vagy kiemelhetőek egyes elemek.

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás