Miért fontos a szövegírás?
Mert a jó szöveg a tartalommarketing egyik nélkülözhetetlen eleme, ami hosszú távú befektetéssel, folyamatosan működő gépezetként:
– értéket teremt a látogatóid számára,
– közösséget épít a céged számára,
– és nem utolsó sorban bevételt generál a számodra!
Miben tudok neked segíteni?
Blogcikk
Egy rendkívül hatékony marketingeszköz, amit a vállalkozásodban alkalmaznod kell. A folyamatos és rendszeres blogolás életben tartja az oldalad a nagyközönség előtt és a Google találati listáján is. Mert ahhoz, hogy növekedj, nem elég „elültetni” egy weboldalt, azt folyamatosan gondozni kell, hogy a terméked/szolgáltatásod elérje a célpiacodat. Ennek legegyszerűbb és leghatékonyabb módja a blog.
És habár könnyűnek tűnik a megírása, valójában nem az. Hiába vagy szakértő a területeden, hiába tudsz róla órákat beszélni, ha írásba kell foglalni, az már nem biztos, hogy ugyanúgy menne. Főleg nem egy laikus olvasó fejével gondolkodva. Mindezt SEO szempontból kulcsszavakkal ellátva.
De a jó hír, hogy nem is kell értened hozzá! Te csak add hozzá a szakmai információt, én pedig releváns tartalommá varázsolom Neked!
Honlap szöveg
A honlapod az egyik legfontosabb felületed, ahol az érdeklődőkkel kapcsolatba kerülsz. Itt látják át teljes egészében, hogy mivel foglalkozol, miben tudsz nekik segíteni és itt tudsz bennük először bizalmat kelteni.
A kreatív dizájn, a felépítés, a képi vagy videós tartalom önmagában nem elég ahhoz, hogy a látogatóból vásárlót generálj vagy jó találati helyen szerepelj a Google listáján. Ehhez minőségi, szakmailag felépített és kulcsszavakkal is ellátott szöveg kell. Fontos az egységes stílus, ami minden aloldalon visszaköszön.
Mivel a weboldalad a céged tükörképe, ezért nagy hangsúlyt fektetni a tartalmára. Hiszen rajta keresztül szólsz a vevőidhez, mintha csak személyesen beszélgetnél velük.
Termékleírás
Amikor egy laptopot vagy egy konyhai robotgépet vásárolsz, akkor biztos vagyok benne, hogy te is elolvasod a termékről szóló leírást, hogy milyen tulajdonságai vannak, miért éri meg neked megvenni. Ugyanígy egy szolgáltatásnál is. Hiszen el kell tudnod dönteni, hogy egy lávaköves masszázsra vagy frissítő masszázsra van-e szükséged.
A termékleírás komoly fejtörést tud okozni. Hiába ismered a terméked A-tól Z-ig, azt úgy kell a közönség elé tálalni, hogy egyből fogyasztható legyen. Nem szólhat csak a paraméterekről. A száraz, fanyar tényeket ízessé kell formálni, hogy a vevő egyből ráharapjon.
Fontos, hogy viszonylag rövid, de annál előnydúsabb, jellemzőgazdagabb, na és persze kulcsszóval ellátott szöveg legyen. De a közhelyes kifejezéseket érdemes kerülni! A termékleírásnak a célközönség nyelvezetén kell szólnia, mert csak így fognak tudni azonosulni leginkább a termékkel.
Social média posztok
Ha folyamatosan a célközönséged fejében akarsz lenni, akkor elengedhetetlen a rendszeres posztolás a közösségi felületeidre. Mindezt úgy, hogy a nagy tömegből képes legyél megragadni az emberek figyelmét. Ehhez nem csak látványos képekre, de ütős szövegekre is szükséged van, ha egy jól menő brandet akarsz felépíteni.
Miért lesz egy poszt „hangosabb”, mint a többi? Mert az olvasóhoz szól, mert értéket ad, mert őszinte, mert egyszerű, és mert cselekvésre ösztönöz!
Te is így kommunikálsz a social csatornákon? Vagy még nem? Ha egy magas presztízst, egy népes követőtábort szeretnél elérni, akkor itt az ideje magasabb hangerőre tekerni! Állíts akadályt a görgetésnek!
Hírlevél
Nem nyitják meg a hírleveled? Gyakran landol a kukában? Folyamatos a leiratkozás? Sajnos a nem jó vagy az olvasóknak sem releváns hírleveleknek ez a sorsuk.
Igazán jó hírlevelet írni kicsit sem egyszerű feladat! Sokan már a megszólítsásnál elbuknak.
Hírlevél esetén nem csak az a fontos, hogy miről van benne szó. Ettől sokkal lényegesebb, hogy az hogyan van megírva. Stílusában, megszólításban, tagolásban a topon kell lennie. Mindezt nem túl terjengősen, hiszen a túl hosszú hírlevelet nem fogják elolvasni az emberek.
És, ami talán a legfontosabb: a tárgymező szövegezése. Olyan figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy aki elolvassa, abban azonnali kíváncsiságot ébresszen!
SEO szövegírás
A SEO szinte már alapkövetelmény, ha hirdetés nélkül, organikusan szeretnéd elérni a célközönséged. A keresőoptimalizálás szempontjából megírt szöveg pénzköltés nélkül is jó helyre tud kerülni a Google találati listáján.
Az ilyen módon történő szövegírás nem a legegyszerűbb dolog. Alapos és koncentrált munkával jár. Egyszerre több mindenre kell odafigyelni. Hiszen amellett, hogy a keresőben jól kell teljesítenie, az olvasónak is élvezhető formában kell tálalni.
Azonban egy SEO szöveg még így sem 100% garancia arra, hogy maximálisan teljesíti a célját. De az borítékolható, hogy a nem keresőoptimalizált szövegeknél sokkal nagyobb előnnyel rendelkezik.
Meta leírás
Ez az a kicsi szöveg, ami a Google találati listán a cím alatt megjelenik és jelentős szerepe van a weboldalra való kattintási arány növelésében.
Amilyen rövid, annyira tud kihívást jelenteni a megírása. Hiszen kb. 2 rövid mondatba kell összefoglalni egy oldal vagy blogcikk lényegét, mindezt úgy, hogy tartalmazza a fő kulcsszót.
Ha van honlapod erre mindenképp érdemes nagy hangsúlyt fektetned, hiszen egy jó meta description ki tud emelni a többi találat közül a Googe-ben.
Szöveg korrektúrázás
Egy szövegben sok helyesírási hiba lehet, rosszul tagolt vagy éppen a kifejezések nem túl kiegyensúlyozottak, ami miatt könnyen megbélyegezhetnek. Ezeket rendszerint az nem veszi észre, aki írja. És ez így is van rendjén! Addig én sem adok ki szöveget a kezemből, míg valaki át nem olvassa azokat.
A több szem itt most tényleg többet lát! Ha a Te szövegeidnek is szüksége van ellenőrzésre és javításra vagy épp gatyába kell rázni, mert ellaposodtak/elavultak, akkor segítek Neked!
Egy korrektúrázás (minőségjavítás) egy szövegnél a legfontosabb, mielőtt az olvasó elé kerül! Hiszen hiába profi a tartalma, ha tele van hibával, az jelentősen ront a kvalitásán.